cookies

Monday, March 19, 2012

::Masak Tauchu Kegemaran My hubby::

Assalamualaikum

hari ni patutnya masuk office...hari isnin kan...tp i x masuk office hari nie...kesihatan tak mengizinkan la...malam tadi muntak-muntah...habis ruang makan penuh ngan muntah...tak sempat nak p toilet punya pasal...hmmm...melarat sampai pagi tadi...kul 3 petang baru bangun tido...badan rasa lemah sesangat...

perut lapar la...bangun dari tido terus buat air milo n pekena ngan biskut gula...yummy2...dah lama tak pekena air milo panas2...time makan biskut nie tangan terketar-ketar...lapar sangat kot...huhuhu...

masa awal2 preggy hari2 nak minum milo jer...yg lain smua tak bleh nak telan...skrg bila dah boleh makan macam2 milo dah x nak minum dah....sekali sekala bila terasa jer baru i minum...ada orang kata minum milo masa preggy tak elok...betul ker???

dalam kul 5.30 petang i start memasak...my hubby pesan masak simple2 jer...ok!!!

so apa menu hari nie???? jeng jeng jeng!!!!!

Masak tauchu ikan kembung

My hubby sangat2 suka makan masak tauchu nie..resepi turun temurun dari family sebelah my hubby...i dapat resepi nie masa raya thn lepas...masa tu kat umah kakak kat Parit..simple jer cara masak nya...tp bila makan...perghhhh...dah tak ingat org kat sebelah...hahaha...

Kerabu apple hijau

1st time i buat kerabu nie...nasib menjadi...my hubby kata sedap...i buat separuh jer buah apple...tp my hubby tambah lg separuh...huhuhu...

Ayam goreng mentega bersama madu

2nd time buat ayam nie...resepi nya kat entry lepas k....dah kul 11 lebih...mata dah ngantuk...bye...




2 comments:

  1. aku pon x reti msk tauhu hg reti nooo....
    eh kerabu apple tue kongsi recipi kat aku..
    org kata klau suka minum milo @ choc ni bb boy.. hg rasa bb boy ka girl?
    bg la gang kat ellesya, aku myb bb boy kali ni.. ;p
    semlm pon aku x henti2 muntah.. semua aku mkn kuaq
    seb baik aku halfday
    blk rest kat umah ja la

    ReplyDelete
  2. masak tauchu resepi dari Parit...
    ya ka bb boy??? aku pun xtaw rasa apa...
    mana2 pun ok ja...
    next entry aku letak resepi tu...
    tunggu...

    ReplyDelete